• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

rolf007

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
UC
Inkomsten påverkas alltså inte av en skuldsanering. Eller menar du att du började jobba mer eller på annat sätt höjde inkomsten när dy trodde skuldsaneringen var slut, och höll den nere under skuldsanering för att slippa betala?
Min inkomst är ju helt ointressant när jag inte har skuldsanering
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nej min kreditvärdighet blev topp vad är det du inte föstår
Av det du skriver ät det ganska mycket som är svårbegripligt. Du skrev som svar på frågan om du har kvar din högre inkomst "Högre för att min skuldsanering var avslutad ." Vilket mycket lätt tolkas som att din inkomst var högre, pga avslutad skuldsanering.

Du verkar dock tycka att du svarat på något annat
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
UC

Min inkomst är ju helt ointressant när jag inte har skuldsanering
Du hade skuldsanering till för 6 dagar sedan och en omprövning kom in i ganska god tid, din inkomst har betydelse.

Om du var intresserad av hjälp eller tips, kan du nu snälla svara på frågan om din högre inkomst du hade år 2020 fortfarande gäller, eller om den är lägre igen?

Fokusera gärna och läs frågan flera gånger. Jag behöver inte svar på något annat för närvarande.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Rolf.

En grej jag inte förstår dock.

Varför lånade du dessa 500.000 nu efter skuldsaneringen? Bara för att du kunde eller för att köpa bil eller vad var syftet?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Om det är 5000/månad finns det väl risk?
Varför det? Om man arbetar och får en årlig löneökning om säg 1000kr/mån årligen under skuldsanerings perioden, så är du lätt uppe i de 5000kr i högre betalutrymme i slutet på saneringen…
Liknande scenario måste Du själv ha varit med om…eller ?!
Lägg oxå till att årliga ”normala” löneökningar ej skall behöva omprövas… :)
 

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
vet du hur det är att leva med skuldsaneringen givetvis när du blir kreditvärdig så lånar jag.
Rolf. Jag måste säga att detta var bland det konstigaste och mest otacksamma jag nånsin hört. Du lånar pengar för att spela, du blir beviljad skuldsanering, som många drömmer om, du anger fel inkomst och begär inte omprövning när du tjänar mer, när UC avslutar din skuldsanering (felaktigt dessutom) tar det 2 dagar innan du som är nu 64 år, lånar alltså 500k till? 4 månader innan din skuldsanering avslutas, alltså i god tid, kommer ansökan om omprövning Pga din inkomst som FAKTISKT och RIKTIGT har varit högre . Folk försöker hjälpa dig här även om du skriver och stavar FÖRFÄRLIGT, utan punkter och kommatecken, och du är förbannad? Har jag missat något?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Rolf. Jag måste säga att detta var bland det konstigaste och mest otacksamma jag nånsin hört. Du lånar pengar för att spela, du blir beviljad skuldsanering, som många drömmer om, du anger fel inkomst och begär inte omprövning när du tjänar mer, när UC avslutar din skuldsanering (felaktigt dessutom) tar det 2 dagar innan du som är nu 64 år, lånar alltså 500k till? 4 månader innan din skuldsanering avslutas, alltså i god tid, kommer ansökan om omprövning Pga din inkomst som FAKTISKT och RIKTIGT har varit högre . Folk försöker hjälpa dig här även om du skriver och stavar FÖRFÄRLIGT, utan punkter och kommatecken, och du är förbannad? Har jag missat något?
Möjligen missar du att i princip varenda svar som kommit varit om något annat än det som frågats.
 

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Möjligen missar du att i princip varenda svar som kommit varit om något annat än det som frågats.
…och inte blir det lättare när det kommer 3-4 olika inlägg från Rolf , istället för att samla allt i ett , så man förstår vad som sägs
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp